Het Philharmonic ReShape Center

Stel je voor… Ergens in een kamertje van 6 bij 6 in het midden van het land zit dit Philharmonic ReShape Center. Doel is het creëren van Shared Value. Gezamenlijke waarde. Voor de stakeholders van de symfonieorkesten. O.a. de kids, het concertpubliek, de politiek, de concertzalen, de staf en de musici van de orkesten.

Hoe? Door te Ontroeren, te Innoveren en te Verbinden. Van stakeholder naar ambassadeur. Ontroeren door excellente muziek dichtbij mensen te brengen. De muziek die immers zonder kloppen mag binnenkomen. Innoveren door nieuwe producten te maken waarin musici vanuit hun profiel kunnen excelleren. Verbinden door te delen.

Het ReShape Center gelooft dat die gezamenlijke waarde een innoverende stap is naar de toekomst waar excellente muziek en musici geen eindproduct meer zijn maar een middel. Stakeholders worden dan zichtbaar. Communiceren eerst als mens en daarna voegen ze waarde toe vanuit hun kunnen. Dan ontstaat er een verbinding van gezamenlijke waarden en innoverende nieuwe producten die een groot publiek zullen sorteren. Shared value. Herscheppen vanuit authenticiteit. Met mensen voor mensen.

Enkele voorbeelden van producten:

  • Aanvoerders blazers hebben omdat ze beiden 100% in dienst zijn wat uren in hun persoonlijke portefeuille. Het PRC heeft voor sponsors van een orkest een product bedacht waar de aanvoerders de opdracht krijgen te raken om de sponsor over de drempel te krijgen. Repertoire kiezen ze zelf en de veilige excellente omgeving wordt gecreëerd door de sponsorafdeling ism de musici. Daardoor verhoogt de waarde voor sponsor, sponsorswervers en musicus.
  • Diezelfde aanvoerders worden ingezet bij de door PRC neerzette concept ‘Friendraising soloist club’ waar de musicus samen met de vriendenverenigingen en de sponsorafdeling van de orkesten een excellente solisten serie van concerten neerzet op rauwe Nederlandse locaties.
  • Het FRC ontwikkelde de compositie wedstrijd voor kids ‘pèèèp je stad op’ waar kids schrijven voor diverse bezettingen die ze kunnen samenstellen uit de spelers van het orkest. Daarmee komt er waarde en waardering voor ons als orkest en daarmee kunnen musici vertellen over de mogelijkheden van het instrument en zichzelf.

Het PRC ontwikkelt per jaar minimaal 5 nieuwe producten en daarmee worden ze onmisbaar en een voorbeeld voor de maatschappij.

Stel je voor…